Svi koji se upuste u preduzetničke vode veoma brzo postaju svesni važnosti marketinga za razvijanje biznisa, ma kojoj delatnosti on pripadao, te ulaganje u oglašavanje proizvoda ili usluga koje nudi određena firma postaje jedan od ključnih momenata svakog poslovanja. I na našem tržištu je reklama na internetu pre nekoliko godina započela status sticanja dominantnog tipa marketinga, a danas, sa preko 4,1 miliona korisnika ovog medija u Srbiji, jedan je od glavnih načina oglašavanja većine domaćih firmi. Njene prednosti u odnosu na klasično reklamiranje su neuporedivo veće i brojnije, te se sa razlogom sve više preduzeća odlučuje na ulaganje u neki tip reklama na internetu.
Veće i određene ciljne grupe
Pored ogromnog broja korisnika koji se gotovo svakodnevno povećava, internet za razliku od štampe, radija i televizije ima i tu prednost da može klasifikovati svoje korisnike po određenim parametrima, te u zavisnosti od ponude određene firme može birati one osobe koje pokazuju najveći kapacitet da postanu njeni klijenti. Ovakva segmentacija vrši se na osnovu pretraga određenih reči i celokupne onlajn aktivnosti korisnika, te se reklama na internetu nekog preduzeća pokazuje kao bolji izbor u odnosu na ostale tipove oglašavanja pre svega jer se plasira isključivo onima koji pripadaju ciljnoj grupi tog preduzeća. Za razliku od televizije, radija i štampe, čiji se konzumenti mogu klasifikovati tek ovlaš i u grubim crtama, u slučaju onlajn marketinga se može praviti i detaljan izbor parametara, pa se tako reklama na internetu može plasirati tačno određenoj starosnoj i polnoj grupi, koja živi u jednom gradu – ili kraju grada, određenog je stepena obrazovanja, sluša istu muziku, ima isti hobi itd. Sve ovo je nemoguće ovako detaljno odrediti kada su korisnici drugih medija u pitanju.
Brži i bolji rezultati kampanje
Rezultate onlajn kampanje moguće je pratiti od samog njenog početka i menjati je „u hodu“, ukoliko se ona u startu pokaže nedovoljno zadovoljavajućom. Reklama na internetu do samog kraja svog prikazivanja sigurno povećava broj klijenata određene firme jer ima veći potencijal od ostalih vrsta reklama već samim tim što se plasira prvenstveno ciljnim grupama. Zatim, ona gradi elektronski brend preduzeća, te se njegova prepoznatljivost širi. I na kraju, njeni rezultati se mogu tačno izmeriti: na osnovu trajanja postavljenih reklama na internetu i klikova na iste, računa se tačan broj kako potencijalnih, tako i klijenata koji su postali korisnici usluga, odnosno kupci proizvoda određene firme.
Cena reklama na internetu
Kada se uporedi sa ostalim vidovima oglašavanja, cena reklama na internetu može se učiniti izuzetno malom, pre svega u odnosu na reklame na TV-u, a zatim zbog drugih pogodnosti, i u odnosu na one na radiju ili u štampi. Primera radi, za onlajn marketing Vam ne treba tačno određena suma novca – možete početi sa onim koliko ste spremni da uložite, pa zatim meriti rezultate koje Vam je ta suma donela. Sa druge strane, kada se pogleda odnos uloženog i dobijenog nakon plasiranja reklama na internetu, shvatićete da je u pitanju najisplativiji tip oglašavanja. Jednostavno, zbog mnogih mogućnosti koje pruža ovaj medij, i sfera marketinga je u poziciji da ponudi više.