Google Analytics prestaje sa radom 1. jula i prelazi na GA4 verziju donoseći brojne promene na koje mnogi korisnici analitike ovog giganta nisu računali.
Kako je datum prelaska poznat već duže vreme, poznata je i činjenica da je neophodno što pre uraditi migraciju sajta kako bi se što pre počelo sa prikupljanjem podataka i njihovom obradom.
Svako ko se na ovaj korak odluči pre kraja roka za prelazak, biće u prednosti u odnosu na konkurenciju, ali će imati i više vremena da se privikne na novu platformu, upozna sve njene funkcije i pronađe najbolji način kako da iskoristi dobijene podatke u svoju korist.
Razlike UA vs. GA4
Već pri prvom susretu sa novom Google analitikom ćete primetiti glavne razlike koje se odnose na način prikupljanja podataka i izveštaje. Dok se u prethodnoj verziji merenje podataka zasnivalo na sesiji što predstavlja prvih pola sata koje neko provede na vašem sajtu, u novoj verziji se više fokusa posvećuje događajima.
Takođe, kada je u pitanju izveštaj koji se bazira na ovim podacima, kod GA4 je potrebno ručno mapirati i postaviti izveštaje jer, uprkos mnogobrojnim opcijama kada je izveštavanje u pitanju, većina informacija nije dostupna.
Da li svi treba da pređu na GA4?
Odgovor je kratak i jednostavan – da, i to u najkraćem mogućem roku. Vest o prelasku na novu analitiku je poznata već duže vreme i kada je Google obznanio vest da se na ovaj novi sistem vrednovanja podataka prelazi 1. jula, mnoge kompanije su samo čekale pravi trenutak da započnu novu eru analitike.
Vremenski faktor je presudan jer što se pre prebacite na ovaj novi sistem merenja podataka, imaćete više vremena da obogatite istoriju podataka. Ukratko objašnjeno – i vaša konkurencija treba da se prebaci na GA4, ali ukoliko se vi prebacite pre njih, imaćete više podataka koje ćete moći da iskoristite kako biste unapredili vaš posao, pogotovo ukoliko se bavite prodajom usluga i proizvoda.
Kako preći na Google Analytics 4?
Ukoliko ste shvatili zašto je bitno da se što pre prebacite na Google Analytics 4, onda ste sigurno i primetili da ovo nije jednostavan proces. Four Dots tim je na osnovu višegodišnjeg iskustva sa analitikom ovog tipa pripremio detaljan vodič koji vam prikazuje sve korake kroz koje morate proći kako biste sve podesili na pravilan način.
Ukoliko želite da vaša nova GA4 analitika bude glavni izvor podataka za strategije i donošenje odluka, odlučite se na ovaj korak što pre. Uz pomoć stručnog tima možete dobiti kompletnu uslugu podešavanja vašeg naloga, ali i obučavanja vašeg tima kako da nastavi sa praćenjem analitike i kreiranjem izveštaja.
Kako da koristite dobijene podatke?
Analitika nam služi kako bismo prikupljali razne vrste podataka i koristili ih u cilju poboljšanja marketinga, proizvoda, iskustva na sajtu ali i načina na koji razmišljamo o poslu.
Podaci koje možete da dobijete sa veb-sajta su od izuzetnog značaja jer vam pokazuju detaljan saobraćaj sa vašeg sajta što vam može biti odlična smernica da vidite kako se korisnici snalaze na vašem sajtu i šta ih najviše zanima.
Ovo vam može biti pomoć pri donošenju ozbiljnih poslovnih odluka i rešiti vam brojne nedoumice.
Kako se snaći sa GA4?
Nova Google Analytics 4 platforma se značajno razlikuje od prethodne verzije te ćete bez sumnje već i tokom prvog susreta morati da naučite neke osnovne stvari. Što se više budete udubljivali u priču, primetićete da iako dobijate mnogo preciznije i značajnije podatke, ima puno posla oko njih i načina na koji je potrebno da ih implementirate u dalji rad.
Ukoliko smatrate da je vašem timu neophodna edukacija kako bi se bolje snalazili i što pre usvojili sve promene, kontaktirajte stručni tim koji će vam pomoći da što pre sve podesite i krenete sa prikupljanjem značajnih podataka.
Što više odlažete prelazak na GA4, smanjujete šansu da budete ispred konkurencije i krenete u prikupljanje podataka i njihovu dalju obradu. Krenite na vreme sa migracijom i edukacijom o novoj platformi kako biste uvideli sve njene prednosti.