Razvijanje veština i napredovanje ličnosti prati više nauka. Zapravo, sve je naučno utemeljeno i dokazano da se vežbama i intelektualnim napretkom može ostvariti postavljeni cilj. Zahvaljujući treninzima i pomoćima stručnih lica moguće je postići pozitivne rezultate. I ne samo to, vi kao ličnost ćete biti mirniji, imaćete više samopouzdanja i znaćete kako da upravljate stresom i drugim neželjenim osećanjima koja se mogu javiti na putu ka cilju.
Sada pogledajte u nastavku na koje sve načine možete razvijati veštine:
Radionice
Radionice predstavljaju interaktivno učestvovanje i razmenu informacija između predavača i posmatrača. U toku trajanja radionice moderator ili predavač praktično se izjednačava sa polaznikom, što ima za cilj simulaciju ponašanja i uspostavljanje kvalitetnog odnosa. Polaznici radionica naučiće mnogo intelektualnih veština. Oni će uspostaviti samokontrolu, samopouzdanje, veštine neverbalne komunikacije i sl.
Ove veštine koje smo spomenuli iznad, posebno samopouzdanje, daju vam mogućnost da razmišljate samostalno i tako isto donosite odluke. Biti samopouzdan znači biti siguran u ono što radiš. Ukoliko ste razmišljali o nekim idejama, ali se s vremena na vreme desi da budete poljuljani po pitanju iste, samopouzdanje će vas podstaći da sigurnim koracima idete napred, ka ostvarenju svojih zamisli.
Treninzi
Treninzi su već drugi stadijum u razvoju ličnosti i veština. Dakle, nakon stečenih prvih predznanja iz neke oblasti, uspostavlja se vežbanje, koje se obavlja na treninzima. Treninge obavljaju osobe stručno usavršene ili eventualno se vrši delegiranje osobama drugih profesija, ali korisnih za polaznike. Cilj delegiranja predavača različitih obrazovnih profila i jeste da polaznici dobiju svestranost. Kontinuiranim treninzima vezbaju se veštine, ali i prolaze različite izverzirane situacije, pa se na taj način stiče samopouzdanje.
Sertifikati
Na kraju obuka polaznici dobijaju sertifikate, recimo polaznik će postati ICF sertifikovan kouč. Na taj način obogaćujete životnu biografiju i pripremate se za radno angažovanje. Obogaćivanjem CV-a i isticanjem sertifikata značajno se mogu ceniti veštine i spremnost osobe koja je prilaže. Sertifikate izdaju licencirane osobe, a isti se mogu prihvatiti.
Akreditacije
Birajte one škole ili ustanove u kojima ćete polagati obuke, koje su akreditovane. Akreditacija, u drugu ruku znači stepen priznavanja obrazovnog profila. Recimo do ICF sertifikata kouča možete izabrati jednu od tri ponuđene akreditacije (ACC, PCC i MCC). Akreditovani profili se biraju prema spremnosti polaznika, dužini nastave, obrazovnom profilu i sl. Vrsta sertifikata zavisiće i od akreditacije koju pohađate. Najbitnije je da je obuka akreditovana, a samim tim i sertifikovana.
Preporuke za radno angažovanje
Polaznici kurseva za razvoj veština i kreativnog učenja, koji su uspešno obavili sve treninge i eventualno dobili ICF sertifikat kouča ili već neki drugi sertifikat, mogu se od strane predavača preporučiti za radno angažovanje. Vrlo često se istaknuti polaznici delegiraju da nastave rad na samim treninzima i rad sa novim polaznicima. Rad istaknutih polaznika sa novim polaznicima izuzetno je značajan jer se novi polaznici podstiču kroz primer dobre prakse. Ukoliko se osobe preporuče za druge poslove, iz neke druge oblasti takođe daće svoj maksimum jer će upotrebiti znanje koje su na obukama stekli.
Što više veština, to manje panike i stresa
Pored obrazovanja koje je jako bitno, uz što više razvijenih veština vi takođe i živite mirnije. Činjenica je da kada umete da komunicirate sa drugima na adekvatan način, možete lepo sa drugima rasporediti posao tako da ne dolazi do napada panike na poslu i pitanja Da li ću sve stići. Danas živimo prilično brzo, te je primarno da posao koji volimo i bavimo se njime ne izaziva kod nas nelagodnost, napade panike, stres i slična neprijatna stanja.
Kontrolisanje emocijama, dobra organizacija, asertivna komunikacija čine da se osećamo dobro u našoj koži, a sve ovo možete naučiti postepeno na kursevima i trenizima, nakon kojih ćete se lepo osećati i neće vam se dešavati iznenadni napadi panike, stres i druga neprijatna stanja.
Da zaključimo…
Tendencija razvoja ličnosti zauzima maha već dugi niz godina. Glad za unapređenjem, usavršavanjem i napredovanjem na poslu i svim drugim životnim poljima uslovila je potrebu za obrazovanjem ustanova koje mogu to i pružiti. Delegiranjem školovanog kadra i praćenjem značajnih tema postižu se izuzetni rezultati.