Mali broj ljudi u svom životu nije barem jednom prosao kroz avanturu zvanu selidba. Iako nas misao da prelazimo u nov dom uglavnom raduje, sama selidba može biti veoma stresna ukoliko se unapred ne organizujemo i napravimo plan.
Da bi prelazak u nov dom prošao što bezbolnije krenite na vreme da razmišljate o obavezama koji vas očekuju za vreme selidbe i napravite plan selidbe.
U periodu selidbe opterećeni smo mnogim obavezama i mislima, a priprema i organizacija može biti prilično kompleksna, pa bi najbolje bi bilo da aktivnosti vezane za selidbu zapisujete kako vam nešto važno ne bi promaklo.
Neka na tom spisku obaveza bude sve što je vezano za ceo period selidbe, od organizacije kamiona pa do nekih stvari za koje verujete da ćete “upamtiti”, kao što su nabavka kutija, kesa, lepljivih traka, markera….
Pakovanje stvari – sami ili angažovati agenciju?
Da li ćete se sami pakovati ili ipak angažovati nekog da to uradi za vas, zavisi od nekoliko faktora. Ukoliko ste oganičeni vremenski i nemate “pomoć prijatelja” ne preostaje vam mnogo izbora, morate angažovati agenciju za selidbe da vam pomognu.
Ukoliko se odlučite da nekog angažujete, morate to uraditi nekoliko dana pre same selidbe. Iako firme koje se profesionalno bave selidbama imaju ljude koji su vešti u organizovanju i pakovanju stvari, morate ih na vreme kontaktirali, da bi oni stekli uvid u ono šta ih očekuje na terenu I kako bi I oni sami mogli da naprave plan.
Kada birate agenciju sa kojom ćete sarađivati informišite se da li oni obezbeđuju opremu neophodnu za pakovanje (kutije streč folije, lepljivu traku), nemojte dozvoliti da dođe do nesporazuma, pa ekipa dođe kod vas bez opreme pošto se niste na vreme raspitali ko je obezbeđuje.
Proverite da li se oprema za pakovanje dodatno plaća ili je već uračunata u cenu, ne želite dodatne neprijatnosti tokom selidbe. Proverite sa agencijom da li i vi treba da obavite neke pripreme pre nego što ekipa dođe na teren.
Ako sami pakuje stvari
Ukoliko ste se pak odlučili da pakovanje obavite sami, napravite plan nabavke i plan redosleda pakovanja. Ono što vam je neophodno da biste uopšte i krenuli sa pakovanjem su kutije, papir sa motanje stakla ili pucketava folija, streč folija, markeri za obeležavanje, kese, makaze.

Osmislite kako ćete obeležavati kutije kako biste se u novom domu lakše organizovali I snašli, na pr. stvari za kuhinju obeležite zelenom, za kupatilo plavom, a spavaću sobu recimo zelenom bojom, dodatno na kutiji zapišite koje su tačno stvari unutra (šerpe, začini, hemikalije…), crvenom bojom možete dodatno označiti kutije koje imaju lomljiv ili osetljiv sadržaj.
Redosled pakovanja prilikom selidbe
Što se redosleda pakovanja tiče, najlogičnije je da krenete od onih stvari koje trenutno ne koristite. Knjige, slike i razne dekoracije vam mogu biti prve na spisku za pakovanje. Tepihe i staze umotajte u rolnu i ulepite ih lepljivom trakom. Ukoliko je leto, pakujte prvo zimsku odeću i obuću. U kuhinji ostavite samo najneophodnije posuđe, a stvari za higijenu za poslednjih par dana spakujte u putni neseser.
Važna dokumenta i dragocenosti, spakujte u odvojenu kutiju koju nećete seliti sa ostalim stvarima kamionom ili kombijem. Takve kutije nosite sa sobom, u svom automobilu.
Kada ste spakovali i organizovali sitnice koje mogu da stanu u kutiju, morate misliti i o organizaciji krupnijih stvari. Pre svega morate se pozabaviti razmontiranjem glomaznih stvari i rašrafljivanjem elemenata koji su zakačeni na zidu, kako bi se lakše preneli. Fotelje, stolice, dušeke umotajte folijom da bi se koliko toliko zaštiti od prašine, a istom folijom možete obložiti i ostali nameštaj i tako ga zaštitili od eventualnih oštećenja. Ako imate nameštaj od stakla (zidne police, stočić) možete ga dodatno zaštiti oblaganjem stiroporom.
Belu tehniku očistite, posebno obratite pažnju na frižider iI zamrzivač, isključite Ih dan dva ranije kako bi se otopili i bili bezbedni za transport. Kablove, šrafove i ostale sitne delove spakujte na jedno mesto i obeležite. Vrata frižidera, rerni, zamrzivača fiksirajete lepljivom trakom kako se ne bi slučajno otvorila prilikom transporta, I tako oštetila ili povredila nekog.
Na kraju odvojite jednu kutiju ili putnu torbu gde ćete spakovati sve one stvari koje će vam biti potrebne za prvo vreme u novom domu dok se ne raspakujete (sredstva za ličnu higijenu, par tanjira i čaša, peškire, odeću i obuću).
Dobra organizacija pola posla završeno
Bez obzira za koju opciju se odlučite, bilo da angažujete nekog ili da sve odradite sami, dobar plan I organizacija su ključni da biste što bezbolnije I sa što manje stresa obavili selidbu. Dobar plan je pola posla.
Čak iako sve bude išlo po planu, selidba je sama po sebi stresna, budite spremni na to da je određena količina stresa neminovna, zato se trudite da se fokusirate samo na pozitivne stvari koje vas očekuju kada selidba prođe.
Selili smo se preko agencije za selidbe Stosic.
Jako su ljubazni i profesionalni u svom poslu.
Prijatno iskuatvo.
Iskrena preporuka.
Koristili smo prevoz kamionski sa firmom za selidbe Beograd Stosic.
Dosli u dogovoreno vreme i sve smo super zavrsili.
Kombi prevoz najpovoljniji.
Sigurni i postuju vreme.