Stari način uređivanja poslovnog prostora treba nužno menjati, što firme prepoznaju i kako se ukaže prilika za renoviranje, to se i sprovodi. Kancelarija je druga kuća svih zaposlenih, u njoj provode veliki deo dana i neophodno je da bude potpuno prilagođena njima u cilju postizanja većeg zadovoljstva i boljih rezultata.
Strogo poslovno radno okruženje, sa mrtvačkom tišinom i neonskim svetlom nije najbolje rešenje za disciplinu i produktivnost, jer dovodi do preforsiranja i vođeno je neprijatnim osećajem podređenosti.
Sa druge strane, atmosfera ne sme biti ni previše opuštena, jer će to onda za zaposlene biti samo dobro zezanje, a od posla neće biti ništa. Kombinacija ova dva tipa uređenja uz primenu brojnih zanimljivih metoda vodi dobijanju savršeno uređene kancelarije. U nastavku teksta saznajte šta bi trebalo da učinite, tako da bolje uredite svoj poslovni prostor i postignete dobru kombinaciju poslovne i kućne atmosfere.
Kancelaija treba da bude široka i otvorena
Poslovni prostor treba u svakom smislu da bude inspirativan i otvoren, širok.
Nikako nije dobro da to budu male sobice, sa niskim plafonima, već bi idealno bilo da je kancelarija otvorenog tipa. Širinu i efekat većeg prostora nam mogu dati i staklene pregrade. Dakle čitava kancelarija ne mora predstavljati jednu prostoriju, već ta prostorija može biti izdeljena staklenim pregradama koje će zadržati otvorenost prostora.
Na našem tržištu, visok kvalitet usluga zastakljivanja možete pronaći na sajtu https://oktavus.rs/, kao i izgradnju drugih tipova otvorenih objekata. Pergole mogu zaštiti deo kancelarije na otvorenom, što je odlično rešenje za poboljšanje celokupnog poslovnog enterijera i njegovo otvaranje.
Kancelarije otvorenog tipa su sve popularniji oblik uređenja širom sveta, jer se ustanovilo da pruža osećaj slobode, čime su svi zaposleni zadovoljniji.
Takođe, taj osećaj slobode i podsticanje kreativnosti se postiže kada kancelarija ima dobar pogled, ukoliko je moguće sa nekog višeg sprata zgrade. Samo je važno da ne gleda u drugu zgradu preko puta, već da omogućava kreativan proces u mozgu onoga ko upućuje pogled sa tog prozora.
Danas poslovni prostori obavezno imaju i po nekoliko terasa, pokrivenih ili zastakljenih, gde i leti i zimi zaposleni mogu praviti pauze i uživati u zajedničkim aktivnostima. Zapamtite da otvorenost i širina u svakom smislu mogu u mnogome popraviti zadovoljstvo zaposlenih, a samim tim i njihovu produktivnost.
Kako odabrati boje za poslovni prostor?
Iako je reč o poslovnom prostoru, to ne znači da sve treba da bude jednobojno ili bezbojno, i da tako prerasta u monotoniju i daje bezličan izgled prostoriji. Crna, bela i siva mogu biti prihvatljive samo ukoliko se kombinuju sa nekim drugim bojama, naročito u kancelarijama u kojima se obavlja kreativan posao.
Za boje za kancelariju možete koristiti boje vašeg brenda, što je idealno, ali ukoliko njih ne nalazite baš kao najpogodnije, u zavisnosti od vaših potreba možete iskoristiti neke od sledećih boja:
- Žuta – simboliše svežinu, sunce, toplotu, dobro raspoloženje i lojalnost
- Bela – simboliše čistoću i urednost, pomaže koncentraciju, ali je treba kombinovati sa drugim bojama
- Narandžasta – simboliše energičnost, optimizam, zbližavanje i idealna je za prostorije za odmor i grupni boravak
- Plava – simboliše osećajnost i uravnoteženost, smanjuje krvni pritisak i opušta, a zajedno sa ljubičastom je odlična za prostorije u kojima se obavljaju kreativni procesi
- Zelena – simboliše prirodu, harmoniju, balans i takođe je dobra za maštovitost i inovativnost
Materijali su takođe važni kada je uređenje u pitanju
U ovo je uključen i odabir materijala za zidove, plafon, pod i nameštaj, jer mnogi materijali imaju svoju karakterističnu boju koja se obično ne menja. Ukoliko na zidove i plafon postavljate određene ploče specifičnih materijala, one će uticati na opšti utisak u kancelariji, zato budite pažljivi pri ovoj odluci.
Tu je i izbor poda, koji može potpuno promeniti doživljaj zaposlenih, ali i svih posetioca, jer danas imate priliku da birate između velikog broja različitih vrsta podova. Od parketa i laminata, preko linoleuma i pločica, do vinil podova i tepihom pokrivenih površina, svaka će opcija odavati drugačiji utisak.
Ne postoji univerzalno pravilo koje su podne obloge bolje za kancelariju, a koje lošije, jer sve zavisi od ostatka ambijenta, ali vam mi svakako preporučujemo da ukoliko niste sigurni šta bi vašem poslovnom prostoru najviše odgovaralo, odaberete neki od klasičnih podova, poput parketa.
Što se tiče nameštaja, on je lako zamenjiv, pa njega treba prilagoditi okolini, ali i zaposlenima. Udoban nameštaj je važna stavka, zato, ukoliko je potrebno, konsultujte se sa vašim zaposlenima i pokušajte da doznate od njih šta je to što je njima potrebno.
Osvetljenje poslovnog prostora ne treba nikako zanemariti
Osvetljenje je jedan od najvažnijih faktora kada je reč o kreativnosti, koncentraciji i raspoloženju. Međutim, često je zanemarena i ne pridaje joj se potrebna pažnja.
Pre svega, važno je da u kancelariji ima dovoljno prirodnog svetla u toku dana. Pobrinite se da zidovi budu prožeti prozorima, bez zavesa i roletni ukoliko nisu neophodne. Kasnije, po zalasku sunca, pobrinite se da u kancelariji ostane dobra osvetljenost, jer mračno okruženje i naprezanje očiju mogu dovesti do depresivnog ponašanja i bržeg umaranja.
Preporučujemo vam da koristite LED osvetljenje, što prirodnijih boja.
Nadamo se da vam je ovaj tekst bio koristan i da ste u njemu pronašli korisne savete i zanimljive ideje koje će vam pomoći da poboljšate uređenje vašeg poslovnog prostora.