Ako želite da pokrenete ili da renovirate i ribrendirate svoj restoran, jedan od najvažnijih ciljeva bi trebalo da vam bude postizanje originalnosti.
Originalnost podrazumeva kreiranje jedinstvenog ambijenta koji će privući i zadržati goste. Ona ujedno garantuje prepoznatljivost na tržištu, a to je odlična vest za vaš profit. U ovom članku ćemo vam dati nekoliko saveta kako da uredite restoran da odiše originalnošću i udobnošću.
Osmislite autentičan koncept i temu restorana
Pre nego što počnete da opremate restoran, morate da imate jasnu viziju kakav restoran želite da imate.
To znači da morate da osmislite koncept i temu restorana, koji će odrediti njegov stil, atmosferu, meni, uslugu i ciljnu publiku.
Koncept i tema restorana treba da budu na prvom mestu u skladu sa vašom vizijom i vrednostima.
Koncept i tema restorana mogu da budu inspirisani različitim izvorima, kao što su:
- Vaša lična priča, strast, hobiji, putovanja, kultura, tradicija,…
- Aktuelni trendovi, inovacije, tehnologije, društvene promene,…
- Određena kuhinja, region, zemlja, grad, istorijski period, knjiga, film, muzika,…
- Određena atmosfera, emocija, boja, oblik, materijal, tekstura.
Autentičnost je nešto po pravilu donosi originalnost i prepoznatljivost , a vama doprinosi “luksuz” da zapravo kroz svoj posao izražavate sebe i svoju ličnost. Stoga je vaš prvi zadatak upravo osmišljanje koncepta koji će da bude u skladu sa vama, vašim vrednostima, intersovanjima i strastima.
Nameštaj i oprema restorana moraju da prate koncept restorana
Nameštaj i oprema restorana su ključni elementi opremanja restorana, jer oni utiču na funkcionalnost, estetiku i udobnost i restorana. Ujedno oni su materijalizacija vaših ideja.
Nameštaj i oprema restorana moraju da budu i kvalitetni, trajni i praktični, kako bi se obezbedila optimalna usluga i zadovoljstvo gostiju.
Nameštaj i oprema restorana mogu da se podele u dve kategorije:
- Nameštaj i oprema za goste, kao što su stolovi, stolice, sofe, barske stolice, barski pultovi, šankovi, vitrine, police, lustere, lampe, slike, ogledala, biljke, itd.
- Nameštaj i oprema za osoblje, kao što su kuhinjski elementi, šporeti, frižideri, frižideri za piće, zamrzivači, mašine za kafu, mikrotalasne peći, tosteri, itd.
Prilikom izbora nameštaja i opreme restorana, treba voditi računa o sledećim faktorima:
- Dimenzije, oblici, boje, materijali, teksture i stilovi nameštaja i opreme restorana moraju da se uklapaju u koncept, kao i u prostor i raspored restorana. Tako, ukoliko je vaš restoran ograničen prostorom, pronađite onu opremu koja vam neće oduzimati puno prostora (primer takve opreme su vertikalne rashladne vitrine)
- Nameštaj i oprema restorana moraju da budu udobni, stabilni, čvrsti, otporni na habanje, lako čistivi i održivi, kako bi se izbegli oštećenja, nezgode i zdravstveni problemi.
- Oprema restorana mora da bude funkcionalna i efikasna, kako bi se olakšao rad osoblja, povećala produktivnost, smanjili troškovi i optimizovala iskorišćenost prostora.
- Nameštaj, ali i oprema restorana moraju da budu estetski privlačni i harmonični, kako bi se stvorio prijatan i upečatljiv ambijent za goste.
Detalji mogu da budu presudni – budite temeljni i inovativni
Kada opremate restoran, ne zaboravite na detalje enterijera koji mogu da naprave veliku razliku u stvaranju jedinstvenog i udobnog ambijenta.
Detalji enterijera moraju da budu u skladu sa konceptom i temom restorana, ali i da prate nameštaj i opremu restorana. Kod detalja je funkcionalnost u drugom planu, a estetski doživljaj koji će priču vašeg restorana učiniti ubedljivijom, na prvom mestu.
Primeri detalja enterijera koji prate koncept restorana mogu da budu:
- Za restoran koji služi organsku hranu iz lokalnog uzgoja, sa temom prirode i zdravlja, detalji enterijera mogu da budu sveže cveće, biljke, vaze, sveće, aromatična ulja, prirodna svetlost, zelena boja zidova, drveni podovi…
- Za restoran koji služi egzotičnu hranu iz različitih delova sveta, sa temom putovanja i avanture, enterijer mogu da upotpune suveniri, slike, mape, globusi, koferi, pasoši, avionske karte, zastave, novčanice iz različitih zemalja.
- Za restoran koji služi tradicionalnu srpsku hranu, detalji enterijera mogu da budu ikone, ćilimi, narodne nošnje, nakit, instrumenti, knjige, slike, grbovi, zastave, medalje, pečati, rasveta sa svećama i fenjerima.
U detalje možete da ubrojite i funkcionalne delove vašeg restorana kao što su posuđe, pribor za jelo, čaše i slično. Neka sve ovo što bolje isprati ideju vašeg restorana.
Detalji su kao začini, shvatamo da je jelo ukusno zahvaljujući upravo njima.
Autentičan marketing je deo originalnosti restorana
Kada opremite restoran koji odiše originalnošću i udobnošću, ne zanemarite važnost marketinga koji će promovisati vaš restoran i privući nove goste.
Marketing restorana je proces komunikacije sa vašom ciljnom publikom. Kako bi se originalnost vašeg restorana nastavila i na marketing potrebno je da pronađete odgovarajući “jezik” kojim ćete komunicirati sa vašim gostima. Originalan jezik pružiće gostima osećaj stvaranja emocionalne veze sa vašim mestom.
Načini da to uradite je da se publici obraćate objavama koje će objasniti odakle potiče ime vašeg restorana, pisanjem “da li ste znali” zanimljivosti, ubacivanjem fraza koje idu uz koncept vašeg restorana. Na primer, ako je restoran sa italijanskim jelima obratite se sa karakterisčnim frazama iz italijanskog jezika, ako je restoran inspirisan filmom delite zanimljivosti o samom filmu i slično.
Nadamo se da su vam naši saveti bili od pomoći, želimo vam puno uspeha sa vašim novim restoranom.