Ovaj naslov samo je jedan u nizu poziva na akcijsku prodaju mobilnih telefona. Slogani se svakodnevno menjaju, a akcije ne prestaju.
Oglašivači se utrkuju kako da dobrom reklamom privuku kupce.
“MOBILNI TELEFONI PO SUPER CENAMA. Izdržljiva baterija, unapređena kamera i prelep dizajn. Sjajna ponuda mobilnih telefona po akcijskim cenama”.
“AKCIJA: SNIŽENJE DO 50% NA NAJBOLJE TELEFONE! Nabavite najnovije modele po neverovatnim cenama!”
“SAMO OVOG MESECA, SJAJNA PRILIKA ZA KUPOVINU: Najpopularniji modeli mobilnih telefona po neponovljivim cenama!”
“NE PROPUSTITE ŠANSU ZA FANTASTIČNU UŠTEDU. Posetite našu prodavnicu i izaberite svoj novi telefon po akcijskim cenama!”
I tako dalje, i tako dalje…
Ko su oglašivači?
Oglašivači prodaje mobilnih telefona najčešće su mobilni operateri, maloprodajni lanci i specijalizovane prodavnice elektronike.
Domaći operateri oglašavaju prodaju mobilnih telefone uz različite pakete i pretplate. Lanci maloprodaje često oglašavaju prodaju mobilnih telefona koje imaju u ponudi, ističući akcijske cene i specijalne pogodnosti ponude, kao što je prodaja na rate i slično.
Uz ove domaće ponude i online platforme oglašavaju svoju ponudu mobilnih telefona uz popuste i posebne pogodnosti.
Portali koji se bave temama iz elektronike obično imaju sponzorisane članke o najnovijim modelima mobilnih telefona i plaćene oglase o njihovoj prodaji.
I proizvođači mobilnih telefona, obično preko svojih predstavništava, oglašavaju svoje nove modele sa ciljem povećanja prepoznatljivosti brenda i bolje prodaje.
Među oglašivačima su i specijalizovane prodavnice mobilnih telefona koje oglašavaju ponude na svojim veb sajtovima, profilima na društvenim mrežama, u lokalnim medijima, preko plakata i flajera.
Kanali za promociju i prodaju
Oglašivači koriste različite kanale za promociju svojih proizvoda i njihovu prodaju.
Skoro da nema reklamnog bloka na televiziji a da ne u njemu ne bude predstavljanje ili prodaja mobilnih telefona. U programima radio stanica nešto manje, ali su društvene mreže prepune takvih oglasa kao i čitav internet.
Koriste se i bilbordi, časopisi. Organizuju se promotivni događaji specijalno za predstavljanje novog modela mobilnog telefona, a koriste se i drugi događaji na kojima se može distribuirati prilagođen oglasni materijal koji promoviše reklamnu kampanju povoljne prodaje mobilnih telefona.
Zašto su akcije stalne?
S obzirom na učestalost akcijskih prodaja mobilnih telefona stiče se utisak da one zapravo nikad ne prestaju, odnosno da oglašivači samo menjaju i prilagođavaju takve ponude prema trenutim potrebama.
Ovo je najbolji pokazatelj koliko je zapravo tržište mobilnih telefona dinamično i koliko je velika konkurencija među proizvođačima i prodavcima. Stalne akcije su jedan od načina da se privuku kupci i poveća prodaja.
Pored ovog glavnog razloga postoje i posebni interesi za takvom povoljnom prodajom. Često je to ubzanje prodaje zaliha kako bi se krenulo sa prodajom novih modela. S obzirom kako tehnologije brzo napreduju, ubrzano nastaju i novi unapređeni modeli, a svako zaostajanje u konkurentskoj trci može ozbiljno ugroziti budućnost brenda. Kao kupci i sami smo svedoci koliko su neki brendovi bili popularni ali više nisu i obrnuto.
Stalne akcije mogu biti deo strategije velikih brendova da tako privlače nove kupce i istovremeno zadrže postojeće, omogućavajući im da po povoljnijim uslovima nabave novi model uređaja kome ostaju verni.
Učestalost akcijskih prodaja ima za cilj da povećava interesovanje kupaca da redovno prate nove ponude u očekivanju bolje pogodnosti za kupovinu koju planiraju. Ono što je dobitak za kupca po pravilu je dobitak i za prodavca, jer su retke situacije kada prodavac nema bar deo zarade snižavajući prvobitnu prodajnu cenu prema nabavnoj.
Akcije su dobar način i da se ispravi loša procena, bilo da su porudžbine bile prevelike ili prodaja nekog modela ide toliko slabo da je bolje brzo ga rasprodati.
Za mobilne telefone akcije su najčešće znak aktivnog odnosa proizvođača i prodavaca prema tržištu, praćenju promena i zauzimanju bolje pozicije u trci sa konkurencijom. Ostali navedeni razlozi su ređi, jer su mobilni telefoni i dalje vrlo tražena roba zbog stalnih inovacija i sve većih mogućnosti u oblasti komunikacije, poslovnih odnosa, zabave i primene pametnih tehnologija u raznim oblastima života i rada.
Da li više možemo bez mobilnog telefona?
Odgovor na ovo pitanje uvek je individualan i zavisi od potreba pojedinca. Ali, s obzirom da je čovek i deo neke zajednice ljudi, porodice, grupe, radnog okruženja, postavlja se pitanje šta drugi očekuju od njega kada je u pitanju korišćenje mobilnog telefona i da li je baš slobodan u svom izboru?
Većina ljudi sigurno bi se izjasnila da bi vraćanje na stare navike, kada nije bilo mobilnog telefona, bilo jako teško. Promenili su se načini komunikacije, deljenje informacija, obavljanje svakodnevnih poslova. Moderni način života jednostavno podrazumeva korišćenje tehnologija, a mobilni telefon se toliko uvukao u pore svakodnevnog funkcionisanja, rada, potreba, odnosa sa drugima, da je postao neophodan.
Mnogo ljudi koristi mobilni telefon kao neophodan alat za rad, organizaciju i obavljanje radnih zadataka. Mobilni telefoni su u punoj funkciji bolje socijalne povezanosti, naročito kada su članovi porodice i prijatelji daleko. Zatim, mogu biti od ključne pomoći u hitnim slučajevima. Preko mobilnih telefona pristupamo informacijama koje su nam potrebne. Komunikacija putem poziva, poruka i video poziva za mnoge je osnovna potreba u savremenom svetu, kako za poslovne, tako i za lične svrhe.
Brzi razvoj tehnologije donosi nove funkcije i poboljšanja i to je razlog da mnogi menjaju svoj mobilni telefon za noviji model. A za novi mobilni telefon akcija je odlična prilika za povoljniju kupovinu.