Selidbe su proces koji, pored toga što je veoma fizički zahtevan, u nama budi veliki broj najrazličitijih emocija od kojih su sreća, tuga, nostalgija i uzbuđenje samo neke od dominantnih. Prelazak iz jednog u drugi dom smešta se i među nekoliko najvećih stresova u životu, te je veoma važno da ovaj proces prođe što jednostavnije moguće.
Svesni smo koliko odgovornosti i marljivosti zahteva proces selidbe. Budući da prilikom prenošenja stvari iz jednog mesta u drugo, pored svakodnevnih predmeta, prenosimo i stvari koje nam imaju neizmernu sentimentalnu vrednost, u nastavku ovog teksta smo se potrudili da vam damo nekoliko saveta koji će vam pomoći kako da se efikasno pripremite za selidbu.
Saznajte kako da vaša selidba protekne što lakše i jednostavnije.
Agencije za selidbe – profesionalno rešenje za selidbu bez stresa
Kada su u pitanju selidbe Beograd, cela Srbija ili bilo koji drugi grad i zemlja, ljudi iz celog sveta tvrde da je najbolje rešenje angažovanje neke profesionalnih agencija za selidbe koje će se, po veoma povoljnim cenama, postarati da proces vaše selidbe protekne glatko i efikasno.
Međutim, imajte na umu da, ukoliko odlučite da unajmite profesionalnu agenciju za selidbe, izaberete neku od proverenih agencija kako biste se osigurali da će usluga koju dobijati biti na najvišem nivou.
Dobra organizacija – ključ efikasne selidbe
Izreka Bendžamina Frenklina glasi “onaj ko ništa ne planira, planira neuspeh” a sa njom se slažemo u potpunosti, naročito kada su u pitanju selidbe. Budući da postoji veliki broj stvari koje mogu krenuti po zlu, savetujemo vam da obavezno sastavite spisak prema kojem ćete pakovati stvari po kategorijama.
Postarajte se da pakujete stvari u skladu sa njihovom namenom i materijala od kojeg su napravljeni. Označavanje kutija je neizostavan korak koji morate primeniti prilikom procesa selidbe kako biste se osigurali da u svakom trenutku znate koji se predmeti nalaze u kojoj kutiji.
Izračunajte troškove selidbe – vaš novčanik će vam biti zahvalan
Kada je reč o selidbama, izračunavanje troškova selide često biva zapostavljeno, te se tako vrlo lako možemo naći u situaciji da smo na kraju čitave organizacije potrošili pravo, malo bogatstvo.
Bilo da ste unajmili agenciju koja se profesionalno bavi selidbama ili ste rešili da sami obavite ceo proces relokacije, skriveni troškovi vrebaju iza svakog ugla. Istini na volju, ovi troškovi u najvećoj meri obuhvataju neophodne stavke kao što su: Iznajmljivanje kombija, isplaćivanje dnevnica radnicima i troškovi za gorivo.
Međutim, savetujemo vam da, ukoliko je moguće, odvojite nešto više novca od sume koju izračunate da vam je potrebna, za slučaj da dođe do nepredviđenih poteškoća.
Finansijska mudrost i organizacija su veoma bitni u svim aspektima života budući da se skriveni troškovi mogu naći u gotovo svakom aspektu života. Zato, budite pametni i pažljivo proračunajte sve troškove koji se mogu javiti prilikom selidbe, kako biste ih spremni dočekali i izborili se sa njima.
Zaobiđite saobraćaj – izbegnite gužvu
Slobodno možemo reći da su gužve u saobraćaju među najstresnijim pojavama koje nas mogu zadesiti. Samim tim, gužve u saobraćaju prilikom selidbe su još stresnije i mogu u velikoj meri otežati stvari budući da mogu trajati i po nekoliko sati, u zavisnosti njihovog obima.
Zato, ukoliko živite u velikom gradu sa mnogo stanovnika, potrudite se da transport svojih stvari, od jedne do druge lokacije, obavite u periodu kada nema puno saobraćaja na ulica, kako biste uštedeli i vreme ali i živce.
Spakujte stvari po prioritetnosti
Pakovanje stvari često može biti veoma haotično, gomila stvari, kutija i raznih predmeta učiniće da se i najorganizovaniji među nama osete nekoordinirano. Kako bismo izbegli neprijatan osećaj neorganizacije i dezorijentisanosti prilikom selidbe, važno je da pakujemo stvari prema njihovoj bitnosti, odnosno prema tome koliko ih često koristimo.
Započnite pakovanje tako što ćete slike, knjige, društvene igre, dekoracije i slične predmete prvo spakovati, budući da, prilikom selidbe, nećete imati potrebe za njima. Ovo se odnosi i na predmete za koje ste sigurni da vam neće trebati u prvih nekoliko dana nakon selidbe jer proces raspakivanja stvari može trajati i po nekoliko dana.
Ova metoda pakovanja, često prolazi neopaženo, anekima može delovati i irelevantno. Međutim, veoma je važno da, ukoliko vam prilikom same selidbe zatreba nešto od neophodnih stvari kao što su lična higijena, dokumenta i nešto odeće nalaze pri ruci, kako ne biste morali da preturate po sveže spakovanim kutijama kako biste do istih i došli.
Sa adekvatnim planiranjem, pripremom i velikom dozom tolerancije, selidba može biti veoma lak proces koji može proteći veoma brzo i efikasno. Isto tako, u suprotnom, isti proces se može pretvoriti u pravi pakao.
Zato se nadamo da ste, sada kada ste pročitali ovaj tekst, saznali nekoliko saveta koji će vam pomoći da se efikasno pripremite za selidbu i da prilikom nje poštedite sebe neportrebnog stresa, troškova i brige. Iskoristite neke od njih sledeći put kada se budete selili i zapamtite da je dobra organizacija tajna svakog uspeha.