Koji god posao da radite, važno je da oko sebe imate saradnike na koje možete da se oslonite i kojima možete da prepustite jedan deo svojih poslova i obaveza. Stoga je važno da budete mudri i praktični prilikom odabira ljudi koje ćete da zaposlite, ali takođe i da radite na tome da unapredite svoj odnos sa svojim saradnicima u godinama koje su pred vama. Postoji mnogo načina da to uradite, ali je jedan od najboljih održavanje redovnih sastanaka sa njima jer na taj način možete da, u atmosferi iskrenog razgovora i otvorene komunikacije, obavite ogromnu količinu posla.
Ako još uvek niste sigurni zbog čega redovni sastanci zapravo predstavljaju put ka boljoj saradnji i rezultatima, evo nekoliko činjenica koje bi trebalo da znate o ovim produktivnim i podsticajnim susretima.
Upoznavanje i uspostavljanje saradnje
Redovni sastanci sa vašim zaposlenima nisu samo prilika da pređete preko važnih poslovnih aktivnosti i da rešite aktuelne probleme, već i da uspostavite konkretniju i kvalitetniju međuljudsku vezu sa njima. Imajte na umu da svako od ovih pojedinaca ima svoju ulogu u funkcionisanju vaše kompanije, i zato je bitno da se oni osećaju dobro i prijatno u poslovnom okruženju.
Produktivni sastanci sa njima podrazumevaju razgovor o stvarima koje su važne za budući uspeh vaše kompanije, ali i za njihovu poziciju u njoj, i neretko ćete upravo na ovakvim sastancima da ih podstaknete da rade još napornije i bolje nego ranije. Takođe ćete moći da ih navedete da promisle svoje naredne korake u okviru poslovanja vaše kompanije, i tako će svi da budu na dobitku – i vaši zaposleni, i vaša kompanija, i posao koji obavljate, a i vi sami.
Rešavanja organizacionih problema
Ako planirate održavanje sastanaka da biste rešili eventualne nedoumice koje muče vaše zaposlene ili došli do odgovora na izazove koji su pred svima vama, važno je da budete dobro organizovani i fokusirani na rešenje problema. Organizaciona struktura vaše kompanije predstavlja jedan kompleksni sistem koji se menja iz dana u dan, i zato je važno da svaki pojedinac u svakom trenutku bude upućen u sve detalje rada celog preduzeća.
Zato bi bilo dobro da održavate sastanke u prostorijama u kojima se nalazi, recimo, korisna bela magnetna tabla na kojoj možete da beležite svoja zapažanja i informacije koje su važne za sve, te da ohrabrite svoje zaposlene da je koriste ne bi li preneli svoje misli ostalim članovima tima. Ovakve stvari su veoma efikasne i praktične prilikom sastanaka, a uz dobru organizaciju sastanaka ćete sigurno uspeti da obavite sav posao bez gubljenja vremena i energije.
Korisna razmena mišljenja
Bez obzira na to što u vašoj kompaniji postoji jasna organizacija radnih mesta i hijerarhija koju svako mora da poštuje, vi morate da budete svesni važnosti razmene mišljenja sa svojim zaposlenima. Drugim rečima, tokom sastanaka sa njima, morate da im dozvolite da izraze svoje stavove i da započnu dijalog sa vama.
Tako ćete zajedno doći do rešenja svih problema koji vas muče, kao i do koherentnijeg i uigranijeg tima. Ovo je važan korak ka budućim uspesima, kako zajedničkim, tako i individualnim, i zato nemojte zaboraviti važnost razmene mišljenja.
Pauza tokom radnog vremena i novo fokusiranje na posao
Najzad, sastanci su prilika i da napravite pauzu tokom radnog dana i da ostavite svoje trenutne aktivnosti po strani. Tokom ovih sastanaka, svako može da podeli sa ostalim članovima tima detalje o projektu na kom trenutno radi, kao i zapažanja o funkcionisanju ostalih delova kompanije. Ovako ćete moći da saznate sve o tome čime se vaši zaposleni bave i na koji način postaju važan faktor u vašem preduzeću.
Moć produktivnih sastanaka nije ograničena samo na to o čemu razgovarate, nego i kako to činite. Stoga, ako i vi tražite priliku da uradite nešto za svoju kompaniju u budućnosti, počnite da održavate ove sastanke što češće!