Izdavanje stanova je godinama unazad postao veoma unosan posao, pogotovo od kako su cene nekretnina skočile. Za oglas koji bi trebao da istakne jednu nekretninu u odnosu na bezbroj drugih oglasa, potrebno je biti kratak i jednostavan, ali tako da se pruže sve neophodne informacije koje će zainteresovati potencijalne zakupce.
Još jedan od mnogih oglasa za izdavanje stanova
Kako bi se izbegle početničke greške u objavljivanju oglasa, stanodavac bi trebao da pročita slične oglase koji su trenutno u ponudi i obrati pažnju po čemu se oni to ističu u odnosu na druge oglase i koncipira svoj oglas prema tome. Naslov oglasa bi svojim opisom trebao da privuže pažnju budućeg zakupca, a ne da se stopi u moru drugih oglasa za izdavanje stanova.
Ljudi koji su u potrazi za stanom uvek traže nešto posebno i specifično, i to je ono što bi stanodavac trebao da istakne, “Izdajem stan sa pogledom na reku”.
Šta je sve potrebno da sadrži jedan oglas za izdavanje stanova?
Oglas kojim se izdaje nekretnina mora da sadrži osnovne informacije o njoj, poput kvadrature i broja soba, u kom delu grada se nalazi i na koji period se stan izdaje. Nije loše ako mogu da se istaknu neke prednosti poput blizine gradskog prevoza, škola, lokalnih tržnica i slično. Oglas ne bi trebao da bude duže od nekoliko rečenica kako ne bi odvraćao pažnju čitaocu.
Danas je izdavanje stanova veoma unosan biznis i zato ne bi trebalo zaboraviti cenu izdavanja nekretnine, kao i da li je potreban depozit i u kojoj visini. Cena izdavanja nekretnine u sklopu naslova samog oglasa pokazuje da stanodavac nije fleksibilan, ali bi visina mesečne kirije trebala da se provuče kroz sam tekst oglasa.
Jedan oglas koji će se istaći u odnosu na ostale bi trebao da sadrži kvalitetne fotografije stana koje će prikazati sve prednosti nekretnine. Dobar primer za to je pogled iz stana, ukoliko se nekretnina nalazi na višim spratovima.
Sve drugo bitno za buduće podstanare?
Prilikom pisanja oglasa za izdavanje stanova trebalo bi izbeći greške poput stavljanja u oglas šta sve nije uračunato u mesečnu nadoknadu. Tako da ako u sklopu mesečne kirije nisu uključeni troškovi kablovske televizije, to ne bi trebalo ni da piše.
Kako bi izbegli svakodnevne probleme sa parkiranjem, često ljudi insistiraju na dovoljno parking prostora u blizini stana. Ukoliko nekretnina ima svoje parking mesto ili u neposrednoje blizini ima dovoljno prostora za parkiranje, to obavezno treba istaći u oglasu.
Dozvoliti budućim podstanarima da imaju kućnog ljubimca je veliki bonus za stanodavce i to ne treba propustiti da se istakne u oglasu.
Oglas ne treba ni da potceni ni da preceni nekretninu. Pažljivo birane reči neće učiniti da budući podstanari budu sumnjivi u vezi sa nekretninom i preskoče oglas.
Ne zaboravite na ugovor o zakupu
Današnje tržište izdavanja stanova je definisano Zakonom o obligacionim odnosima i to bi trebalo ispoštovati. Ugovorom je potrebno definisati sve ono što se smatra neohpodnim kako bi se zaštitile jednako obe strane, i stanodavac i podstanar. Budući ugovor dve strane o zakupu stana bi trebao da sadrži podatke o nekretnini koja se daje u zakup (tačna adresa stana i njegova površina), podatke o ugovorenim stranama, visinu mesečne kirije i depozit (način i rokove plaćanja), uslove i rokove za otkaz ugovora (početak i trajanje zakupa), kao i potpise ugovornih strana.