Hrana koja ima negativne kalorije

Namirnice za koje vaše telo potroši više kalorija da ih svari nego što same imaju, odlična su pomoć u skidanju kilograma!

Saveti.rs otkriva koje su to namirnice.

Hrana koja ima negativne kalorije

 

 Paradajz

Paradajz srednje veličine sadrži oko 22 kalorije, a telo za njegovu razgradnju potroši oko 60 kalorija. Sadrži preko 90 posto vode, kao i male količine ugljenih hidrata, belančevina i masti, a bogat je vitaminom C, B, E i K, karotenoidima i likopenom. Kako podstiče izlučivanje vode iz organizma, on je idealan za sve koji žele da smršaju.

Špargle

Ova izuzetno zdrava namirnica takođe deluje kao diuretik i izbacuje višak vode iz organizma. Sadrži tek oko 10 kalorija po vezici, a najbolje je jesti špargle kuvane na pari, za čiju razgradnju telo potroši i četiri puta više kalorija nego što one sadrže. Bogate su vitaminom C, B6, A, ali i riboflavinom, vlaknima i magnezijumom.

 Celer

Celer srednje veličine ima samo 6 kalorija, a telo za njegovu razgradnju potroši oko 50. Celer je bogat vlaknima i odličan je izvor vitamina K, antioksidansa kumarina i vitamina B kompleksa.

 Brokoli

Oko 100 grama brokolija sadrži 25 kalorija, dok telo za njegovo varenje potroši čak 80 kalorija. Bogat je vitaminima i mineralima, a zbog svoje lekovitosti je proglašen i najboljim saveznikom u prevenciji nastanka karcinoma.

 Šargarepa

Oko 100 g sveže šargarepe sadrži 41 kaloriju, a telo potroši oko 60 kalorija kako bi je razgradilo. Odličan je izvor vitamina A i karotenoida, kao i dijetalnih vlakana, vitamina C i kalijuma. Osim toga, bogata je prirodnim šećerom, pa je odličan način “zaslađivanja” na dijeti.

 Grejp

Samo 32 kalorije ima u 100 grama grejpa, a telu je potrebno čak dvostruko više da bi ga svarilo. Ovo zdravo voće poznat je saveznik u mršavljenju jer “napada” masne stanice, a bogato je vitaminom C i B6, tiaminom, riboflavinom i vlaknima.

 Rotkvice

Jedna velika rotkvica sadrži tek jednu kaloriju, a da bi je telo razgradilo potrebno je bar 3 kalorije. Izvrstan je izvor vitamina C, a zahvaljujući svojim svojstvima podstiče sagorevanje masnih naslaga u telu.

 Šampinjoni

Oko 100 g šampinjona sadrži 18 kalorija, a telo potroši oko 55 kalorija dok ih svari. Od svih gljiva, šampinjoni su najbogatiji proteinima, a odličan su izvor riboflavina, selena i inulina. Ne sadrže škrob.

 Kupus

Samo je 20 kalorija u 100 grama kupusa, a da bi ga telo razgradilo potrebno mu je i trostruko više kalorija. Za kuvani kupus telo će potrošiti dvostruko više. Odličan je izvor vitamina C, beta karotena i vitamina A, kao i minerala.

 Lubenica

Šoljica narezane lubenice sadrži oko 80 kalorija, a iako je bogata prirodnim šećerom, telo ipak potroši oko 90 kalorija da je svari. Bogata je vodom i podstiče izlučivanje toksina iz tijela, pa je idealan desert za one na dijeti.

 Krastavac

Šoljica krastavaca ima samo 15 kalorija, a telo da bi ga razgradilo potroši dvostruko više. Ovo je povrće bogato vlaknima i izvrstan je pokretač probave. Bogato je kalijumom i vitaminom C.

 Jabuke

Jabuka srednje veličine sadrži oko 100 kalorija, a telo potroši oko 120 kalorija da bi je svarilo. Osim toga, jabuke su odličan odabir voća za doručak jer pokreću metabolizam. Bogate su vitaminom C i antioksidansima pa deluju na snižavanje lošeg holesterola.

 Zelena salata

Činija zelene salate sadrži oko 8 kalorija, a kako se većinom sastoji od vode telu je potrebno i trostruko više energije u obliku kalorija da bi je razgradilo. Bogata je gvožđem, magnezijumom i vitaminima, pa je nezaobilazan dodatak svakoj zdravoj ishrani.

Podeli na:

Ostavite komentar

Vaša emall adresa se neće prikazati drugima. Obavezna polja su obeležena sa *