SAVETI ZA MRŠAVLJENJE – 15 STVARNO DELOTVORNIH

Svi koji se bore sa viškom kilograma imaju svoj recept za mršavljenje, svoja pravila i ono što njima najviše odgovara. Neko vam savetuje da ne jedete ugljene hidrate, neko da ne jedete posle 6 popodne, ali postoji još toga što mnogi ne znaju.

 

  1. Zaboravite na grickalice

Grickalice svakako nisu dobre za vas. Pune su ugljenih hidrata, soli i praznih kalorija tako da prvo bacite čipseve, krekere i flipseve u kantu za đubre. Ukoliko ne možete da izdržite bez povremenog grickanja, grickajte zdravo. Jezgrasto voće, žitne pločice i kokice bez masti su zdrava alternativa.

  1. Nema sokova

Bilo da su gazirani, bistri, gusti ili čak domaći, svi sokovi su puni šećera. Dobar savet je da umesto soka popijete čaj ili kafu bez šećera ili iscedite limun u čašu vode. Takođe i dijetalni sokovi, iako nemaju šećer u sebi veoma su nezdravi. Veštački zaslađivači mogu da vam poremete sposobnost organizma da reguliše unos kalorija. To znači da se vaš organizam ponaša kao da u sebe unosite nešto slatko i tera vas da pijete još.

  1. Unosite puno vode

Osim što će vam pružiti osećaj punog stomaka, iako ste uneli manje kalorija nego inače, ukoliko pijete dosta vode dnevno izbacićete višak vode iz organizma. Saveti kažu da držite flašicu pored sebe, jer ćete time uneti više vode u vaš organizam. Potrebe za vodom zavise od mnogih faktora, ali u proseku je dovoljno unositi oko 2 litra vode na dan.

  1. Izbacite alkohol

Alkohol goji.  Čaša vina može imati istu količinu kalorija koliko i komadić čokolade, a flaša piva kao jedna kesica čipsa. Osim što je toksičan, može da izazove ozbiljnu nadutost.

  1. Sklanjajte hranu

Ukoliko ste seli da ručate, količinu hrane koju nameravate da pojedete sipajte u tanjir i odmah nakon toga sklonite ostatak sa stola. Time ćete naterati sebe da jedete manje, jer vam hrana neće biti na dohvat ruke.

  1. Povrće, voće, žitarice

Povrće i voće su skroman izvor kalorija, ali odličan izvor vitamina i minerala. U žitaricama se nalaze vlakna koja vam daju potrebnu energiju.  Vlakna ubrzavaju varenje hrane, olakšavaju pražnjenje creva, uklanjaju osećaj nadutosti i drže vas sitim duže vreme.

  1. Jedite polako

U današnje vreme kada svi negde žure, ljudi se trude da potroše što je moguće manje vremena na obroke i time se neprestano goje. Potrebno je 20 minuta kako bi želudac poslao informaciju mozgu da vam je dosta i da ste siti. Zbog toga se trudite da uzimate manje zalogaje, da što više žvaćete hranu i da jedete u okruženju gde možete da se opustite. Uživajte u hrani tako što ćete svaki zalogaj da žvaćete više puta, čime postepeno oslobađate aromu u ustima.

  1. Ne preskačite doručak

Doručak je najvažniji obrok u toku dana, ali i najvažniji deo svake dijete. Doručak treba da bude najobimniji obrok, jer će vam dati dovoljno energije. Potrudite se da jedete najviše sat vremena nakon buđenja, jer ćete na taj način ubrzati metabolizam i time brže smršati. Ukoliko volite, ovo je pravo vreme da uzmete i neki slatkiš, jer ćete time utoliti kasniju želju za još nekim desertom.

  1. Jedite redovno

Potrebno je imati minimum 3 obroka dnevno, a neki saveti govore da je optimalno uzimati više manjih obroka. Dakle, 3 glavna obroka i dve zdrave užine. Jedna užina može da bude neko voće, dok bi druga bila nekalorična, odnosno šolja čaja ili limunade.

  1. Jedite raznovrsno

Postarajte se da vam obrok sadrži dovoljno masti, ugljenih hidrata i proteina i ni u kom slučaju ne izbacujte cele grupe namirnica iz ishrane. Mnogi saveti kažu da je dobro izbaciti ugljene hidrate ili masti iz ogranizma, a to nije tačno, jer ćete po prestanku dijete  jesti samo to što niste do tada i kilogrami će se brzo vratiti. Ukoliko unosite u sebe hranljive sastojke koji se postepeno vare, bićete siti duže vreme i brže ćete oslabiti.

  1. Začinite hranu

Pored toga što će vam hrana biti ukusnija, neki ljuti začini mogu da vam zadovolje potrebu za ugljenim hidratima. Sastojci u čili paprici izazivaju dobro raspoloženje. Pripazite na unos soli, jer ona uzrokuje gojenje i nadutost i time otežava gubljenje kilograma.

  1. Planirajte obroke

Isplanirajte vaš doručak, ručak i večeru bar za nedelju dana unapred vodeći se dnevnim potrebama i aktivnostima. Idite u nedeljne nabavke i pripremajte obroke onako kako ste isplanirali, jer postoji manja šansa da ćete u nedostatku hrane posegnuti za nečime što vam prvo dođe pod ruku. Nikako ne krećite u kupovinu gladni, jer ćete tada kupiti i ono što zapravo niste želeli.

  1. Uzmite mali, plavi tanjir

Istraživanja su pokazala da gledanje u plave nijanse tokom jela može smanjiti količinu hrane koju unosite u sebe, pa je zbog toga dobar savet koristiti plave tanjire. Takođe je bitno da uzmete manji tanjir, jer kada vidite malu količinu hrane na malom tanjiru nećete se mnogo zabrinuti, pa ćete se vremenom naviknuti na manje porcije.

  1. Aktivirajte se

Fizička aktivnost pored samog sagorevanja kalorija ima i brojne zdravstvene pogodnosti. Veoma je bitno uvesti fizičku aktivnost u svakodnevni život, makar ona bila i minimalna. Da li ćete ići u teretanu, vežbati kod kuće ili jednostavno otići u šetnju ili vožnju biciklom, apsolutno nije bitno.  Bitno je da ste fizički aktivni. Ukoliko ne možete da naterate sebe da počnete da vežbate, pozovite prijatelje, jer će vam trening sa prijateljima biti zabavniji i izgubićete više kilograma.

  1. Budite strpljivi

Skidanje kilograma zahteva vreme. Ako ste nestrpljivi, dovešćete se u stanje napetosti i obeshrabrenja, a to neće dati dobre rezultate. Dobar savet je i ne gledati svakodnevno promenu kilograma na vagi. Vođenje računa o brojevima vas može prilično ometati tokom dijete, zbog toga je dobro pratiti promenu kilaže na garderobi. Nosite usku odeću, jer ćete time osetiti ako ste krenuli da se gojite i vratićete se na pravi put. Kao što se niste ugojili za dva dana, ne očekujte ni da ćete smršati tako brzo.

 

Podeli na:

Saveti koji vas još mogu interesovati...

3 Odgovora

  1. Milan says:

    Samo nemojte da se prejedate, birajte zdravije opcije ukoliko mozete i sto vise mozete ali kljuc je u kolicini hrane.

  2. Milos says:

    @Milan Slazem se, nije u pitanju trenutna promena, vec zivotna. Ako napravite i najmanje promene i drzite ih se, imacete rezultate, ali nemojte ocekivati da cete napraviti veliku razliku ukoliko mesec dana radite na necemu i odustanete. Kuvana kafa umesto instant kafe, manje hleba i testa, slatkisi umanjeni za voce, dosta vode, stepenice umesto lifta…

  3. Ivana says:

    Najbitnije je promeniti zivotne navike. Tek onda mozete ocekivati neki uspeh na duze staze. Pocinje se od malih koraka ali je jako bitno razumeti da sve te promene nisu privremen nego trajne, te odluke donosite za zivot a ne za kratkotrajni period. To je obicno ono gde vecina gresi sa raznoraznim dijetama.

Ostavite komentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *